יום שני, 10 בנובמבר 2014

הרחקת יונים... עוד לפני הגוזלים !

מסתבר שלא כל מה שברא הטבע טוב לאדם ולחקלאות. בחקלאות משתמשים פעמים רבות בחומרי ואמצעי הדברה על מנת להרחיק מן השדות ציפורים וחרקים העלולים לגרום לנזק ולפגוע ביבול, ונוכחותן של להקות יונים, עד כמה שהיא נראית משובבת נפש, עלולה להפוך למטרד אמיתי משום הצחנה, הרעש והטיפולים שהיונים נושאות עמן- עד למחלות העלולות לעבור גם לבני אדם.
משום כך, חשוב מאוד לנקוט בכל האמצעים הקיימים על מנת להרחיק יונים המתמקמות בפתחים ועל גג הבית שלכם, ובעיקר חובבות גגות רעפים שיש בהם מקומות נסתרים, אידאליים לקינון ולגידול גוזלים.
לצורך הרחקת יונים קיימות מספר שיטות יעילות, כאשר יש להתאים כל שיטה לסוג הבעיה.
באופן כללי יונים מגיעות לגגות ולפתחים על מנת לקנן ולגדל גוזלים, ויונה מובילה אחריה להקה שלמה, שבסופו של דבר הופכת למטרד עצום של רעש, לשלשת מצחינה, ערימות נוצות ועוד, ולכן עוד לפני שהן מגיעות, יש לבצע הרחקת יונים.
אחת השיטות לצורך הרחקת יונים שהיא שיטה ירוקה ויעילה, היא הצבת דוקרנים נגד יונים על גגות. לשיטה זו לשם הרחקת יונים יש יעילות גבוהה משום שהיונים לא יכולות להישאר במקום ועפות להן למקום אחר. מלבד דוקרנים יש גם קפיץ מקפיץ או חוט רטט שלא פוגעים פיזית ביונים, אך בהחלט גורמים להן להתרחק.
שיטה נוספת לשם הרחקת יונים היא באמצעות פרישת רשתות נגד יונים שיהוו מחסום וימנעו  חדירה ומעוף של יונים לשטח המסוים המרושת. גם זוהי שיטה ירוקה שעובדת יפה מאוד.
מכיוון שיונים פוחדות מעופות גדולים כמו: עורבים, בזים, עיטים, ניצים ועוד, יש המציבים דחלילים בדמותם לצורך הרחקת יונים והיונים אכן פוחדות ומחפשות מקום קינון אחר.
קיים גם מכשיר אלקטרוני יעיל לצורך הרחקת יונים. זהו חיישן המזהה תנועה של יונים ומגיב בקולות וברעש בדציבלים המחרידים את היונים וגורמים להן לעוף. זהו אמצעי יעיל אך יחסית יקר.

בחלק מן המקרים הדורשים הרחקת יונים, צריך המרחיק לפרוש חבלי סנפלינג כדי שתהיה לו גישה אל המקום הספציפי בו הוא צריך להציב דוקרנים, לפרוש רשתות או לבצע כל פעולה אחרת, ובעיקר כאשר מדובר בגגות עם "מבוכים ודרקונים" ויש לבצע פעולה שתבצע הרחקת יונים הרמטית בשיטה שנבחרה.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    הרחקת יונים היא חשובה מאוד וצריכה להיעשות על ידי איש מקצוע ולא על ידי אדם פרטי שיכול לסכן את עצמו. ברוב המקרים יונים מקננות במקומות מסתור גבוהים והרחקת יונים מגגות רעפים או מסתורי כביסה היא עבודה מסובכת שלא כל אחד יכול לעשות לבד.
    אני חושב שכדאי להזמין איש מקצוע אשר יוכל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. כדאי להזמין איש מקצוע עם אחריות אשר במקרה והיונים חוזרות הוא יחזור ויעשה את העבודה שנית ללא תשלום נוסף או במחיר נמוך מהרגיל.

    השבמחק